خانم فاطمه ی هاشمی ، دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی
فرمانده صلح
فاطمه ی هاشمی :
« ــ شخصیّت پدرم طوری بود که از خشونت دوری می کرد و
به جنگ راضی نبود . ایشان فردی بود کــــه در تمام مدّت جنگ ، از
جنگ و خشونت بیـــزار بود و دوست داشت مردم در صلح زندگی ــ
کنند .
ــ مهدی شیمیایی و یاسر هـــم در عملیّاتی زخمی شد و
پدرم از این کــــــه فرزندانش هم مانند مردم در جبهه حاضر بودنـــد
خوشحال بود .
ــ آقای هاشمی فرمانده صلح بود ؛ برای صلح حرکت کرد و
برای صلح به جبهه رفت » .

